Spinner 360


Oj oj nu var det dags för en månades kamera. Får tyvärr skylla på allt som har med bröllop att göra för att det inte blev nån kamera förra månaden. Men nu är jag back on track!

Well som ni ser så är det Spinner 360 som är månaden kamera. Jag fick den i julklapp år 2010 så den närmar sig sin 1års dag men stormsteg.

En himla kul kamera om ni frågar mig. Är även kul att experimentera lite med vinklarna. Sen är det lite som att starta en båtmotor. Man drar ut ett snöre och släpper och kameran gör sin piruett. Ja som ni kanske förstår så tar den ett 360 graders varv alltså. Så om man har tur så får man med sig själv 2 gånger.

Här kan ni läsa lite historik om kameran.

Kamerans fördelar är att man alltid får sig ett skratt när man tittar på bilderna. Eftersom man vinklar den lite hur som så blir även de flesta bilderna olika. Coola bilder som skiljer sig från allt annat.

Nackdelen med kameran är att den tar plats. Man ser även alltid ut som man pekar på något eftersom man drar ut snöret och släpper. Dock kan man försöka öva bort det om man är snabb som blixten.

Hmm ja nog pratat, vi tar oss en titt. Om man vill se bilden större så klickar man på den och den kommer upp i ett nytt fönster.

Så här ser kameran ut. Ringen som är på sidan av kameran har ett snöre i sig som man drar ut och då snurrar kameran 360 grader och tar ett kort.


(click for bigger pic)

Picknick med lite vänner i slottskogen


Jag och mamma på Kreta


Jag och mamma på Kreta, kollar in solnedgången vid havet


Ute på landet en vårdag


Bild från när jag lånade en spinner för att se om det var nåt att ha, det var det!


Mamma och jag på Kreta


Pat och jag nere vid Rosenlund


Pat och jag ute på promenad


På Irland nere i Killarney


Killarney, en av mina favorit bilder


Litet vattenfall och jag på Irland


Ännu ett testfoto från den lånade Spinnern


Första färgfilmen som jag Cross processade


Vacker dag i Killarney

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0