Pentax ME

Ja men tänka sig, nu är det månadens kamera igen! Gött! Denna gången ska ni få se kameran som fick mig att börja ta analoga bilder igen. Nämligen Pentax ME! Jag fick den av Pappa och han i sin tur köpte den nog av en vän för väldigt längesen (om jag minns rätt)

Efter som jag gillar när saker och ting är enkla så har jag alltid inställningarna på auto.. då behöver jag bara se till så ljuset är bra och sen trycker jag av en bild. Det brukar funka hur bra som helst. Dock jag jag väl se till att lära mig nån gång att använda de andra inställningarna.

Jag brukar ha med kameran lite här och där. Brukar resultera i att när jag väl framkallar bilderna kan det vara en mix från januari till maj. Det brukar alltid vara trevligt. Blir ju lätt så när man använder många kameror under samma tid.





Här ser ni mig använda kameran på två olika sätt men båda är min spegelbild.




På Irland började jag alltså använda kameran och få upp intresset för det här med analog. (skyller allt på min pojkvän som är fotograf och älskar analoga kameror)



Jag brukar dock inse att jag älskar att ta närbilder med denna kamera, speciellt på växter och blommor..




Förutom det hittar man en hel del mix av allt möjligt



Kommentarer
Postat av: Martina

Den ger väldigt härliga och mysiga bilder :)

2011-06-21 @ 16:21:47
URL: http://lakriz.se
Postat av: CJ

SVAR: Åh men tusen tack, vad kul att du gillade det. :) Ha en skön midsommar söta du!



Förresten, var har du köpt kamerabandet?

2011-06-24 @ 02:03:22
URL: http://cjs.blogg.se/
Postat av: Gazz

Jag ÄLSKAR dina bilder!

2011-07-07 @ 21:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0