Undervattenskameror

Förra månaden var det semester och jag sket fullständigt i månadens kamera. Ni får ursäkta. Men nu är det inte semester och månaden lider mot sitt slut så vi kör på igen.

Blir 2 kameror denna månaden (som plåster på såren) Nämligen undervattenskameror.

Den ena är en Minolta (gul) och den andra är en Nikonos 3 (svart)
Känns lite som dessa kameror är säsongs kameror då man oftast själv befinner sig i vattnet när man använder som. Dock funkar dom bra på land om man inte har nåt annat att fota med.

Så vad är då skillnaden?  Jo den gula är automatiskt och man behöver i stort sätt bara trycka ner knappen så känner den själv av vad som händer. Den svarta däremot måste man jobba lite mer med. Man behöver vrida in rätt avstånd osv.

Eftersom man är under vattnat när man fotar så har man ju inte jättebra syn. Så man får helt enkelt chansa lite när man tar. Kan sluta bra, kan sluta dåligt. Är alltså väldigt spännande när man får tillbaka korten.

Jag föredrar att ta kort när man befinner sig i en Pool. Är klart och fint vatten och man ser tydligt vad fotot föreställer. I en sjö blir det dock lite mer mystiskt och det är ju himla fint det med.

Vi tar oss en titt.



Här har vi använt den svarta kameran i en sjö


Här har vi använt den svarta kameran i en pool i Halmstad


Här har jag använt den gula kameran i en pool på Kreta




Även tagit kort på land


Jag föredrar än så länge den svarta kameran, då jag gillar resultatet mer. Dock har jag bara använt den gula 1 gång så jag ska ge den fler chanser. Dock är det grymt kul att ta kort under vattnet och man borde helt klart göra det lite oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0