Clack

Tiden bara rusar fram och det är dags för månadens kamera igen. Nice!

Vi tar oss en titt på Mr. Clack.
Denna kameran har jag inte använt så värst mycket men när jag gör det förundras jag över att bilderna blir kristallklara.
Formatet på negativen är 6x9. Jag kan alltså ta 8 bilder med en 120 film.
Kameran är lätthanterlig, lite som en Holga. Man kan välja om man vill ha 3-10 Meter eller 10-oändlighet. Man behöver inte zooma utan man trycker ner knappen så är det klart.



Vi tar en liten titt på det jag har tagit.



Här är jag ute i vintras och tar nattbilder. Då var Clacken perfekt.


två inte så skarpa bilder då jag glömt ta bort Bulb funktionen (typiskt mig..)


Lite mer skarp från förra sommaren


Kommentarer
Postat av: Gazz

Vilken rolig kamera! Du är riktigt grym på foto asså! Keep up the good work! =)

2011-05-25 @ 22:47:00
Postat av: Martina

Va kul att få lära sig lite om olika kameror och bilderna blev väldigt fina :)

2011-05-26 @ 08:50:22
URL: http://lakriz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0