Olympus Mju II

Nu kommer månadens kamera igen. Denna gången ska ni få lära känna våran Party kamera, nämligen Olympus Mju II. Den är liten och smidig. Kostade oss 20kr på second hand. Min pojkvän kallar den för briljant. Om ni nån gång stöter på en på loppis så köp den. Dom stiger mer och mer i pris just nu eftersom dom är så himla bra.

Det jag gillar bäst med den är att jag inte behöver vara rädd om den. Man bara drar undan skyddet för linsen och sen är den på och redo för galna eller fina kort. Alltså väldigt lättanvänd eftersom den fokuserar och sköter det mesta själv. Men man kan självklart välja om man vill ha med eller utan blixt.

En fin och trogen vän som har varit med oss sen 2008. Den har varit ute på sina äventyr men alltid återvänt hem till oss på ett eller annat sätt.


Här kommer en blandning av kort som den tar. Kan rabbla upp hur mycket bilder som helst men jag tror ni fattar poängen med hur vi använder den..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0