Fotokurs på fotokompaniet

God kväll, idag har jag varit på fotokurs hela dagen. Jag känner mig oerhört imponerad av "Printers" för Oj så svårt det var.

Dagen började vid 9.30 på Fotokompaniet


Lite senare dök Peggy upp som är en av mina kollegor som oxå skulle gå kursen idag.


Jag hade tagit 3 rullar film, 2 av rullarna kommer från min Spinner 360 och min Clack


Vi gick ner i källaren där det finns ett mörkrum. Här inne lärde vi oss hur vi skulle ladda filmen i mörker för framkallning. Vi kom fram till att vi är glada för att vi kan se för oj så tråkigt det skulle vara att förlora synen.


Det finns en kul slussdörr som ser till så inget ljus förstör film eller print


När man går igenom slussdörren kommer man till själva tryck och framkallnings rummet.


Fanns 5 st förstoringsapparater


Min lärare för dagen.. hehe


Negativen som jag försökte trycka idag är dessa två, gick sådär... I morgon ska jag testa att trycka från negativen från min Spinner. Det blir kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0