rullen från förr

I min Nikon EM så har det länge funnits en dia-rulle. Jag har tagit lite kort här och där genom åren och till slut så var rullen full. Eftersom jag nästan alltid använder min Holga så hade jag glömt hur man tar ur filmen så jag drog tag i snurran utan att ha tryckt på knappen under. INTE bra, filmen gick ju självklart av. Tur att min pojkvän är fotograf och kunde gå in i mörkret och fixa det. Han la rullen i en filmburk, tack å lov. Tyvärr var jag så dum att jag senare utan att tänka mig för öppnade burken. INTE bra igen. Men vi löste det hela med att "cross processed" dia filmen och tack å lov så förstördes inte filmen utan det blev colla effekter på den.

Här är vårat kök på Irland. Har precis tvättat en olivolje-flaska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0